آرشیو شهریور ماه 1402

اطلاعات تخصصی چربی گیر

انتخاب روش چربی گیری

انتخاب روش چربی گیر به عوامل متعدد و مختلفی بستگی دارد که در زیر به برخی از روش های آن اشاره می شود:

اگر مقدار فاضلاب ورودی کم و قطر دانه روغن زیاد است و همچنین غلظت روغن بیشتر از حد معمول است، بهتر است از پکیج چربی زدای ثقلی در تصفیه فاضلاب استفاده شود.

با این حال، زمانی که غلظت روغن زیاد است و قطر ذرات روغن کوچک است، چربی زدایی با هوای فشرده یا DAF بیشتر برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود.

در حالت سوم، اگر میزان روغن و چربی موجود در فاضلاب توسط فرآیندهای بیولوژیکی قابل هضم بوده و غلظت روغن و چربی در فاضلاب کم باشد، از روش های بیولوژیکی استفاده می شود.

کاربرد چربی گیر

برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از رسوبات چربی روی سیستم لوله یا آسیب های محیطی ناشی از گریس و روغن خالص یا امولسیون شده، از جداکننده گریس استفاده می شود. در این محصول با خنک کردن و کاهش سرعت چربی ها، هر گونه چربی در تله گیر کرده و همراه با مواد زائد و جامدات اضافی دفع می شود و مایع باقی مانده به فاضلاب منتقل شده و یا با زهکشی به ایستگاه تصفیه پمپاژ می شود. . سیستم. در واقع با کاهش دمای فاضلاب، چربی ها از سایر مواد جدا می شوند.

این مواد که از بقیه فاضلاب جدا می شوند به اسیدهای چرب و گلیسیرین تجزیه می شوند. این مواد تجزیه شده روی سطح آب قرار می گیرند و جداسازی چربی ها و روغن ها را با موفقیت انجام می دهند. آشپزخانه های تجاری، رستوران ها، منازل زیر سینک، صنعتی و کارخانجات از جمله موارد استفاده از جداکننده چربی می باشد.

مهمترین عوامل در قیمت چربی گیر

مهمترین عوامل در قیمت چربی گیر

1-جنس دستگاه

2-حجم فاضلاب ورودی به دستگاه

3-دستی یا مکانیکی بودن دستگاه

مزایای روش چربی گیر DAF نسبت به سایر روش های حذف روغن

مزایای روش چربی گیر DAF نسبت به سایر روش های حذف روغن

  • هزینه ساخت آن کمتر از پکیج تصفیه فاضلاب است.
  • همچنین می توان مواد سبک را با استفاده از چربی گیر صنعتی جدا کرد.
  • در اکثر موارد غلظت مواد شناور شده از مواد ته نشین شده بیشتر است که به راحتی قابل جمع آوری است.
  • به این ترتیب بوی نامطبوع منتشر شده از پکیج چربی گیر صنعتی بسیار کمتر می شود.
  • کاهش BOD و تثبیت مواد واقعی بیشتر است.
  • راندمان حذف TSS و BOD توسط چربی گیر به ترتیب 50-90 و 60-85٪ گزارش شده است.

چربی گیر بتنی

چربی جداکننده های بتنی قدیمی ترین نمونه سیستم های چربی زدایی رستوران ها و آشپزخانه های تجاری هستند که در مدل های پیش ساخته و تمام شده مانند استوانه های عمودی و در مدل های قدیمی به صورت مکعب مستطیل با سازه های بتن آرمه قبل از سپتیک تانک قرار می گیرند. ایجاد سکوت، خنک کننده و شناور، جداسازی چربی از فاضلاب آشپزخانه صنعتی را فراهم می کند.

دو مشکل بزرگ چربی گیر بتنی از دست دادن قدرت در روزهای اول استفاده است، زیرا بتن گرمای آب خروجی از آشپزخانه را حفظ می کند و خنک شدن و کف کردن چربی گیرها امکان پذیر نیست.

یکی دیگر از مشکلات چربی گیر بتن خوردگی سریع بدنه دستگاه حتی در صورت استفاده از سیمان ضد سولفات کلاس 5 می باشد. البته برخلاف این ایرادات عمده، هزینه نمونه های بتنی بسیار کمتر از واحدهای فایبرگلاس و پلی اتیلن است، بنابراین این سیستم ها همچنان به صورت محلی و در برخی از نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرند.