آرشیو تیر ماه 1402

اطلاعات تخصصی چربی گیر

چربی گیر API

چربی گیر API

چربی گیر API در اصل یک جداکننده آب و روغن است که بر اساس استانداردهای موسسه نفت آمریکا طراحی شده است. این سیستم به طور گسترده در تصفیه خانه ها و بسیاری از واحدهای صنعتی استفاده می شود. استانداردهایی برای ساخت مخازن گرد و مستطیلی وجود دارد اما در عمل این روش با واحدهای مستطیلی سازگاری بیشتری دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در این قسمت های صنعت علاوه بر حذف روغن و گریس، ذرات کثیف مانند پیچ ​​و مهره، لایه های پلاستیکی، قطعات بزرگ فلزی و ... که اغلب در زهکشی ها یافت می شود، حذف می شود. در نتیجه در اینگونه جداسازها به جداسازهای لجن کش قوی نیاز است. طراحی متفاوت جداکننده های آب و روغن به دانش متفاوتی بستگی دارد.

کارایی و توانایی جداکننده در بهبود عملکرد جداسازی روغن از آب آشامیدنی به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارتند از:
1. نوع و ماهیت روغن و گریس در جریان فاضلاب
2. خواص ویژه جریان
3. طراحی واحد و اندازه
4. زمان نگهداری پساب

چربی گیر API

چربی گیر API

فاضلاب یک تصفیه خانه می تواند شامل سه نوع روغن باشد و هر سه نوع می تواند در جریان فاضلاب وجود داشته باشد.
سه نوع روغن در فاضلاب وجود دارد:
چربی آزاد
روغن امولسیون شده
حلال روغن

تحت تاثیر شناوری، لایه ای از روغن روی سطح آب تشکیل می شود. به این ترتیب جداسازی این روغن از چربی گیر API آسان است. روغن آزاد را می توان با نیروی جاذبه جدا کرد، چیزی که API Degreaser برای آن طراحی شده است. روغن های امولسیون شده به دلیل غلبه نیروهای بین ذره ای بر نیروهای شناوری نمی توانند با این روش جدا شوند.

برای حذف روغن امولسیون شده، باید مواد شیمیایی اضافه شود و روغن محلول را نمی توان با نیروی جاذبه از بین برد. حذف روغن محلول نیاز به درمان بیولوژیکی دارد. 
هنگامی که حذف روغن از طریق API کافی نیست، یک واحد ثانویه مانند فلوتاسیون گاز یا هوا یا شناور نیتروژن محلول نصب می شود تا به میزان قابل توجهی پساب را چربی زدایی کند.

پکیج چربی گیر API چیست؟

چربی گیر API

پکیج چربی گیر API یکی از قدیمی ترین انواع چربی گیر است که توسط موسسه نفت آمریکا اختراع و ثبت شده است. چربی گیر API برای جداسازی چربی ها و روغن های غیر امولسیون شده و نامحلول در آب به کار می رود.

اساس این فرآیند بر اساس تفاوت چگالی آب و روغن است. در طی این فرآیند، پساب حاوی چربی و روغن وارد مخزن می شود که به دلیل نوع جریان و زمان ماند هیدرولیکی، قطرات چربی و روغن و ذرات سبک شناور شده و در سطح مخزن تجمع می یابند که از سطح جمع آوری می شوند. توسط یک کفگیر و جدا شدن از فاضلاب، ذرات سنگین و پایدار نیز در کف مخزن ته نشین می شوند و توسط گل جاروب از کف مخزن جمع آوری می شوند.